معدنیپور
*زنان ایرانی با حفظ کرامت و نقش مادری در عرصههای اجتماعی و اجرایی موفق عمل کردهاند/ طرح های توسعه محلهای با محوریت زنان و خانواده طراحی شوند*
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در نشست با بانوان نخبه منطقه ۱۶ به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) تأکید کرد: زنان ایرانی توانستهاند ضمن ایفای نقشهای خانوادگی، در عرصههای اجتماعی و مدیریتی نیز جایگاههای برجستهای کسب کنند.
به گزارش روابط عمومی منطقه ۱۶، نرگس معدنیپور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در نشست با بانوان اثرگذار و نخبه منطقه ۱۶ که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، ضمن تبریک روز زن و مقام مادر گفت: پس از انقلاب اسلامی، زنان توانستند با حفظ حرمت، کرامت و عزت خود به رشد و بالندگی برسند و در عرصههای مختلف اجتماعی و مدیریتی حضور فعال داشته باشند.
معدنیپور یکی از چالشهای جدی جامعه امروز را عدم بهرهگیری مناسب از ظرفیت مشارکت اجتماعی زنان دانست و اظهار داشت: کاربران اصلی خدمات شهری زنان هستند؛ از فضای سبز و حملونقل عمومی گرفته تا مراکز درمانی و خرید. زنان میتوانند ایدههای ارزشمندی برای حل مسائل شهری ارائه دهند. باید توجه داشت که نگاه جزئینگر و دقیق زنان در مدیریت شهری بسیار کارآمد است.
وی ادامه داد: در دوره پنجم بسیاری از مراکز کوثر ویژه زنان سرپرست خانوار منحل شده بودند، اما در این دوره تعداد آنها از ۵۷ مرکز به ۱۲۴ مرکز افزایش یافت. بودجه اداره کل بانوان نیز از ۲۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۴۳۲ میلیارد تومان رسید که در مجموع با بودجه مناطق به ۸۴۴ میلیارد تومان افزایش یافته است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تأکید بر نگاه خانوادهمحور مدیریت شهری گفت: ما در برنامه چهارم رویکردهای مهمی چون مسجدمحوری، محله محوری و خانوادهمحوری را در اولویت تعریف پروژه قرار دادیم. ایجاد پردیس خانواده یکی از پروژه های مهم دوره ششم که با هدف تقویت بنیان خانواده طراحی شده است. این مجموعهها باید فضایی باشند که خانوادهها بتوانند در کنار هم حضور یابند، از امکانات فرهنگی و اجتماعی بهرهمند شوند.
#شهرداری_منطقه۱۶
#روابطعمومیشهرداریمنطقه۱۶ #تهران_شهر_تلاش_و_سرزندگی
#دیار_قهرمانی_و_افتخار
نشست با بانوان نخبه نازی آباد شهرداری منطقه 16 محلات من شهردارم