*مبارك شهرمون باشه (۱۱)*
*افتتاح اولین پايانه تاكسيرانى خورشيدى شهيد آرمان على وردى*
يكى از مسائل مهمى كه در دستوركار شهردارى تهران در دروه ى ششم مديريت شهرى قرار گرفته ، استفاده از انرژى پاك و تجديدپذيره كه هم به صرفه جويي در مصرف برق پايتخت كمك ميكنه و هم آلودگى شهر رو كم ميكنه .
و حالا نخستين پايانه ى تاكسى خورشيدى پايتخت ، مزيّن به نام *شهيد آرمان على وردى* ؛ نويد بخش اين اميد هست كه آينده ى خوبى در انتظار شهرمونه.
*چند نكته جالب درباره ى اين پروژه!!*
این پایانه با نمایی ایرانی اسلامی و در فضاى ٩٠٠ مترمربع طراحی شده است و شامل پنج خط بوده که مقاصدی از جمله سولقان، کن، شهران، امامزاده داوود(ع) و شهرک بهاران را پوشش میدهد.
این پایانه ظرفیت ۱۰۰ کیلووات توليد برق دارد که با نصب ۱۸۲ پنل خورشیدی، علاوه بر تأمین بخشی از انرژی مصرفی، مازاد آن به شبکه برق شهری متصل خواهد شد و از این طریق در گسترش استفاده از انرژی های پاک تاثیر بسزایی خواهد داشت.
*اين پايانه كجاست؟*
اين پايانه در منطقه ٥ تهران و در منتها اليه خط ٦ مترو و جنب ايستگاه مترو شهيد آرمان قرار گرفته .
لازم به ذکر است با بهرهبرداری از ۲۳نیروگاه خورشیدی که در هفته ی گذشته افتتاح شد، تعداد این نیروگاهها به ۱۰۱ رسیده است .
[معاونت هماهنگی و امور مناطق]
[سایت](https://manategh.tehran.ir) | [بله](https://ble.ir/tehranregions) | [ایتا](https://eitaa.com/TehranRegions) | [تلگرام](https://t.me/tehranregions) | [اینستاگرام](http://instagram.com/tehranregions) | [آپارات](https://www.aparat.com/tehranregions) | [یوتیوب](http://youtube.com/@TehranRegions)
مبارک شهرمون باشه نازی آباد شهرداری منطقه 16 محلات من شهردارم